راهنمای دوست یابی سرگیجهایران

تخلیه روستاهای عبدالخان - خوزستان عکس. جاده اهواز - اندیمشک زیر آب رفت فیلم. بازتاب سفر روحانی به عراق در رسانه های خارجی فیلم. گلزار: برای مدیر شبکه 3 دست بزنید فیلم. رهبرانقلاب: مدارک معادل دانشگاه برای حوزه اشتباه بزرگی بود فیلم.

استقبال گارد ریاست جمهوری عراق از روحانی فیلم. نظر شما. خرید گوشی. تور استانبول. بلیط کیش. دانلود فیلم. طراحی سایت. دانلود آهنگ جدید. بلیط قطار. بلیط هواپیما. علاوه بر عدم وجود مهارتهای ارتباطی شدید در مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم سطح 3   رفتارهای تکراری و محدود نیز در این افراد نمایان است. رفتار های تکراری به رفتار ها،فعالیتها یا گفتار هایی اشاره دارد که بارها و بارها تکرار می گردند. و رفتار های محدود کننده رفتار هایی هستند که فرد را از دنیای اطرف خود دور می کند و می تواند شامل عدم سازگاری با تغییر و محدودیت در علایق باشد.

Account Options

افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم سطح 3 معمولا نیازمند درمان پیوسته و فشرده دارند که بر موضوعات مختلفی از جمله بر ارتباط و رفتار متمرکز است. با اینکه هیچ دارویی برای  درمان اختلال طیف اوتیسم  به طور خاص تاکنون شناخته نشده است این کودکان در اکثر موارد به  دارو درمانی  نیاز مبرم خواهند داشت تا علائم و اختلالات همراه افسردگی یا توجه و تمرکز را بهبود دهد.

این افراد به یک پشتیبان دائم برای بدست آوردن مهارتهای اساسی نیاز مندند تا بتوانند به صورت موثر در مدرسه و یا خانه عمل کنند. دکتر کارن گیل و آرون کاندولا به صورت خلاصه این سه سطح را به این شیوه تفسیر می کنند که : فرد دارای اختلال طیف اوتیسم سطح 1 برای اختلال در عملکرد اجتماعی دچار مشکل است ونیازمند پشتیبانی است.

فرد دارای اختلال طیف اوتیسم سطح 2 علاوه بر مورد بالا برای رفتار های محدود کننده و تکراری نیز نیازمند پشتیبانی است. فرد دارای اختلال طیف اوتیسم سطح 3 علاوه بر موارد بالا برای زندگی روزمره و عادی خود نیز نیازمند پشتیبانی است. موارد گفته شده در بالا علائم اختلال طیف اوتیسم را به تفکیک توضیح می دهد.

اما مبتلایان به اختلال اوتیسم در برخی علائم اشتراکاتی دارند که در هر سطح با میزان متفاوت مشاهده می گردد. تا اینجا علائم اوتیسم تا پیش از 2 سالگی و سپس تا پیش از 5 سالگی معرفی گردید اما اگرچه اختلال اوتیسم از دو یا سه سالگی قابل تشخیص است،در کشور ما بسیاری از کودکان هستند که تا سن مدرسه تشخیص دریافت نمی کنند و زمانی که وارد مدرسه می شوند و تاخیر هایی در مهارتهای زبانی یا اجتماعی نشان می دهند والدین را درگیر با واژه ای به نام اوتیسم می سازند.

از طرفی کودکانی که علائم خفیف تری دارند و یا اوتیسم عملکرد بالا هستند هم ممکن است جزو دسته ای باشند که تا سن مدرسه تشخیص دریافت ننموده اند. کودکانی که بیش از پنج سال سن دارند ممکن است علائم اوتیسم خفیف را به شرح زیر نشان دهند:. اوتیسم اختلالی مادام العمر است و ممکن است برخی افراد در بزرگسالی تشخیص داده شوند که مبتلا به اوتیسم هستند که ممکن است به خاطر این باشد که این افراد در طیف بالای عملکرد اتیسم قرار دارند و علائم به صورتی است که در دوره های پیش از این قابل تشخیص نبوده است. البته می توان به این امر تشخیص های اشتباه پیشین مانند بیش فعالی و نقص توجه یا وسواس را نیز اضافه نمود.


  • علت گریه های بی دلیل چیست؟.
  • قدمت سفید در شهرضاایران.
  • راهنمای دوست‌یابی دایناسورها?
  • سایت های دوستیابی بالا سیرجانایران.

یک فرد بزرگسال دارای اوتیسم، دارای علائم زیر است:. متخصصان بیشتر اوتیسم را اختلال یا سندروم معرفی می کنند تا بیماری چراکه بیماری نتیجه پاسخ بدن به یک عامل داخلی یا خارجی است و برای درمان بیماری نیز جایگاه مشخصی در بدن وجود دارد اما اختلال نوعی بی نظمی در عملکرد های معمول و منظم بدن است در مواردی نیز عنوان می گردد که اختلال در اثر یک اشتباه در بدن رخ می دهد. اختلال را در اثر یک بیماری نیز می شناسند مانند اختلال اریتمی قلب که در اثر بیماری قلبی بوجود می اید. اما بهترین تعریف برای اوتیسم سندروم است که به مجموعه ای از علائم و نشانه های یک بیماری یا اختلال اشاره دارد. ممکن است این پرسش نیز مطرح گردد که آیا اوتیسم نوعی ناتوانی یادگیری است؟ و پاسخ،خیر است.

اوتیسم،ناتوانی یادگیری نیست. اما اختلالی است که بر یادگیری تاثیر می گذارد و به همین خاطر کودکان دارای اوتیسم نیازمند مداخلات ویژه در آموزش هستند. گفتار و زبان در کودک دارای اوتیسم بسته به شدت اختلال او متفاوت است، به همین خاطر است که توانایی گفتار و مهارتهای زبانی در هر سطحی از اوتیسم متغییر است.

کتابچه راهنمای تغذیه و رژیم غذایی در اتیسم

در سطح یک یا اوتیسم خفیف کودک ممکن است کمی با تاخیر از کلمه ها استفاده کند و حتی بتواند جمله سازی کند اما در شروع کردن مکالمات و گفتگو و ادامه دادن ان نیازمند کمک است و همانطور که در بخش علائم اوتیسم سطح یک گفته شد ممکن است گفتار او کمی رباتیک به نظر برسد. اما با استفاده از متد های صحیح در مورد این کودکان می توان به سطح خوبی از گفتار در این کودکان دست یافت و حتی ممکن است این کودکان در بزرگسالی به سخنوران خوبی تبدیل شوند و بتوانند بیشتر از یک ساعت در مقابل هزاران نفر سخنرانی کنند اما همینطور ممکن است در ادامه دادن یک مکالمه دوستانه با یک دوست مشکل داشته باشند.

این کودکان ممکن است در درک و معنی گفتگو ها مشکلی نداشته باشند، ولی اصولا مشاهده می گردد که در لحن و زیروبمی گفتار خود دچار مشکلاتی هستند. گفتار درمانی و استفاده از رویکرد های بازی درمانی و  روش جاسپر  و همینطور برای کودکان نوپا و خردسال سطح یک استفاده از  روش دنور  می تواند نتایج درخشانی به همراه داشته باشد. گفتار در کودک دارای اوتیسم سطح 2 یا متوسط تفاوت چشمگیری با سطح یک دارد. مشکلات گفتاری در این کودکان با وضوح بیشتری قابل مشاهده است. این کودکان نه تنها شروع کننده های خوبی برای مکالمه نیستند بلکه ادامه دهندگان خوبی نیز برای مکالمات نیستند.

ممکن است گفتار داشته باشند و در مواردی گفتار انها هم تا حدودی خوب است ولی در اکثر مواقع این گفتار خیلی مفهوم و قابل درک نیست و اگر در پشت این گفتار مفهوم و یا معنی وجود داشته باشد فقط نزدیکترین افراد به او می توانند بفهمند که او چه می گوید. برای بهبود گفتار کودک دارای اوتیسم سطح 2 نیز می توان از خدمات گفتار درمانی و همچنین از  رویکرد ای بی ای  بهره برد.

کودک دارای اوتیسم سطح 3 گفتار و مهارتهای زبانی نانقصی دارد و اصولا مهارت و توانایی استفاده از گفتار برای ارتباط برقرار کردن را ندارد و شاید تنها برای برطرف کردن نیاز های اولیه خود از تک کلمات و یا جملات دو کلمه ای استفاده کند. برای این کودکان بیشتر از کارت تصاویر و یا از سیستم های الکترونیک استفاده می گردد تا انها بتوانند با این واسطه حداقل توانایی ارتباط با دنیای اطراف را داشته باشند.

خوانندگان گرامی می تواند برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه گفتار و زبان کودک دارای اوتیسم مقاله  رشد گفتار و زبان در کودک دارای اوتیسم  را مطالعه نمایید.

دشوار است که بتوان میزان هوشبهر هر سطح اختلال طیف اوتیسم را مشخص نمود چراکه معیار های هر دسته بندی تقریبا با همدیگر متفاوت است اما با این حال با مطالعه مقالات و پژوهشهای صورت گرفته در کشور آمریکا می توان به یک دسته بندی غیر رسمی دست یافت. به گفته  اوتیسم اسپیک  و به نقل از  CDC در کشور آمریکا 31 درصد مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم دارای ناتوانی ذهنی اند یعنی ضریب هوشی پایینتر از 70 دارند که می توان افراد قرار گرفته در این دسته را در سطح3 در نظر گرفت.

در حدود 25 درصد در محدوده مرزی یعنی هوشبهری بین 71 تا 85  قرار دارند که می توان این دسته را در سطح 2 قرار داد و در حدود 44 درصد از این کودکان نمرات هوشبهری در حد متوسط تا بالاتر از حد متوسط را داراند یعنی بالای 85 درصد که می توان این دسته را در سطح 1 قرار داد.

ولی این داده های آماری بر اساس جامعه و ابزار سنجش و طبقه بندی  میتواند متفاوت باشد. برای نمونه بر اساس تحقیقات و در مقاله ای که چرمن و همکاران در سال منتشر نموده اند به شکل دیگری میزان پراکندگی هوشبهر در اختلال طیف اوتیسم مشخص گردیده است.

Magiran | روزنامه اعتماد (/10/19): سرگیجه های روشنفکری

این پژوهشگران اعلام نموده اند که در جامعه 75 نفری انها 16 درصد ناتوانی ذهنی داشتند یعنی هوشبهری پایینتر از 50 داشته اند28 درصد هوش متوسط داشته اند یعنی هوشبهری میان 85 تا داشته اند و تنها 3 درصد باهوش بوده و هوشبهری بالاتر از داشته اند. بیشتر بخوانید:   رابطه اختلال طیف اتیسم اوتیسم با هوش،نبوغ،استعداد وتوانایی های خاص از طرفی ممکن است کودکی به دلیل وجود اضطراب در زمان انجام تست ها و یا در کل در تمام فرایند های شناختی عملکردی پایینتر از توان خود را نشان دهد که این امر را می توان در کودکان اتیستیک نیز مشاهده نمود و این کودک ممکن است با هوشبهری خوب در سطح 2 قرار گیرد.

به همین خاطر و به دلیل اصول علم روانشناسی و روانسنجی و با شناختی که از اختلال طیف اوتیسم به وجود امده نمی توان به سادگی ارتباط منطقی و با استدلال و مستندی میان دسته بندی هوشبهر و  IQ   و سطوح اختلال طیف اوتیسم  برقرار نمود. در پایان،این علائم می تواند در تمام سطوح اختلال طیف اوتیسم مشترک باشد در افرادی کمتر ودر افرادی بیشتر. اما علائم اختلال طیف اوتیسم را نمی توان به صورت سیاه یا سفید و یا همه یا هیچ مشاهده نمود. برخی افراد اتیستیک هستند که نمی توان به راحتی در یک سطح مشخص آنها را قرار داد چراکه ممکن است هم علائم گروه سطح یک و هم علائم سطح 3 را نشان دهند.

هر فردی ممکن است طیفی از این علائم را نشان دهد و توسط متخصصین اختلال طیف اوتیسم فرد در نزدیکترین طبقه قرار می گیرد. اما این امر ارتباط مستقیم و قطعی با سطح توانایی شناختی و در کل سطح اختلال اوتیسم کودک دارد. قطعا مدرسه فرستادن یک کودک دارای اوتیسم سطح یک امری امکان پذیر است و در حال حاضر این کودکان با دشواری کمی وارد سیستم اموزش و پرورش می گردند و حتی سنجش ها را نیز به راحتی سپری می کنند.

ولی در برخی موارد توسط افراد بی صلاحیت و نا آشنا با اصول کار با کودک دارای اوتیسم توصیه می گردد که کودک با یک مربی همراه به مدرسه برود و این توصیه اغازی است بر مشکلات کودک دارای اوتیسم. این کودکان تنها با تشخیص کارشناسان و متخصصان خبره اوتیسم مشخص می گردد که آیا نیاز به یک دستیار اموزشی دارند یا نه؟و این دستیار اموزشی قطعا تعریف متفاوتی از مربی همراه خواهد داشت! دستیار اموزشی فاکتوری است که اکنون به صورت استاندارد در مدارس امریکا برای کودکان دارای اوتیسم ممکن است استفاده گردد.

دانلود کتاب روش دوست یابی

اما کودک دارای اوتیسم سطح 2 در پذیرفته شده سنجش آموزش و پرورش دشواری هایی بسیار خواهد داشت که بایستی برای انها تلاش فراوان صورت بگیرد تا کودک بتواند از سنجش اموزش و پرورش سربلند بیرون بیاید. و حتی پس از پذیرش سنجش نیز کودک در مدرسه در امر یادگیری و ارتباطات خود در صورت دریافت ننمودن مشاوره مشکلات عدیده ای خواهد داشت. در این سطح ممکن است والدین ترجیح دهند که کودک خود را یا وارد سیستم اموزش و پرورش نکنند و یا اینکه پس از چند سالی کودکان خود را از مدارس بیرون بیاورند چراکه متاسفانه سیستم اموزشی ما در حال حاضر نمی تواند به این کودکان کمکی داشته باشد و بیشتر و بیشتر عملکرد این کودکان را تخریب خواهد کرد.

اما کودک دارای اوتیسم سطح 3امکان بسیار بسیار کمی دارد که بتواند وارد سیستم اموزشی گردد چراکه کودکان در این سطح آنقدر درگیر اختلال و چالشهای خود هستند که فرصتی برای بروز توانایی های خود خارج از سایه سنگین اوتیسم ندارند. و در همه جای دنیا برای کودکان سطح 3 مهارتهای زندگی و یا خود یاری ها را در اولویت اهداف قرار می دهند.

افراد دارای اوتیسم با عملکرد بالا و سطح یک می توانند ازدواج کنند. اما این ازدواج قطعا مشکلات فراوانی خواهد داشت. همانطور که می دانید افراد غیر اوتیستیک نیز در ازدواج خود و در ارتباط برقرار کردن با شریک زندگی خود در ابتدای زندگی و در براورده کردن انتظارات زناشویی ممکن است مشکلاتی داشته باشند و در مواقعی با همراهی خانواده ها و تلاش مشاوران و… می توانند از پس آن بر بیایند و به زندگی خود ادامه دهند. حال افراد دارای اوتیسم که در ارتباط برقرار کردن دچار چالش اند وتمایل دارند که ارتباطات محدودی داشته باشندچه شرایطی در ازدواج خود خواهندداشت.

در حال حاضر نمونه های فراوانی در جامعه غرب وجود دارد که نشان دهنده و تایید کننده ازدواج یک فرد دارای اوتیسم سطح یک یا در اصطلاح گذشته آسپرگر با یک فرد غیر اوتیستیک است.

کتاب‌های مرتبط

اما هنوز پژوهشگران در حال بررسی این فرضیه اند که ایا افراد دارای اوتیسم فرزندان دارای اوتیسم نیز خواهند داشت؟در مواردی مشاهده شده که خیر این افراد دارای فرزندانی غیر اوتیستیک اند اما مواردی نیز هست که فرد دارای اوتیسم دارای یک فرزند دارای اوتیسم و اکثرا عملکرد بالا است.

نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که همسر یک فرد دارای اوتیسم در کنار مشکلات قابل حلی که در سر راه خود دارد هرگز دروغ و خیانت را تجربه نخواهد نمود و زندگی مشترک سالمی خواهد داشت. اگر بخواهیم راستگو باشیم،برای درمان اوتیسم در ایران به مانند کشورهای پیشرفته گزینه های فراوانی در اختیار خانواده ها وجود ندارد! و والدین می توانند با درایت و دور اندیشی و توجه به سطح عملکرد کودک خود ازمیان درمانهای موجود بهترین انتخاب را داشته باشند. نخستین گزینه درست و استانداردی که برای درمان اوتیسم در همه جای دنیا پیشنهاد می گردد رفتار درمانی است. یکی از شناخته شده ترین گزینه های رفتار درمانی،رویکرد درمانی ای بی ای ABA است که در همه جای دنیا به خانواده ها پیشنهاد می گردد.

در ایران نیز در تمام مراکز سازمان بهزیستی این خدمات به کودکان و خانواده ها ارائه می گردد،اما این درمان ارائه شده بسیار قدیمی و به اصطلاح کلاسیک است. در صورتی که رویکرد ای بی ای کاملا متحول گردیده و دیگر در هیچ کجای دنیا از روش کلاسیک که در ایران استفاده می گردد بهره نمی برند. در این رویکرد بایستی به صورت استاندارد حداقل روزانه 4 ساعت و 25 ساعت در هفته برای کودک دارای اوتیسم به صورت انفرادی اجرا گردد. اجرای این رویکرد نیازمند یک رفتار تحلیلگر ماهر است که با شناخت کامل از کودک دارای اوتیسم اهداف درمانی را برای او تنظیم نماید.